Ograniczenie reklam narzędziem walki z otyłością. Badanie

12 sierpnia 2022 Autor admin

27 lipca na łamach czasopisma „International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity” pojawił się artykuł brytyjskich naukowców z University of Sheffield oraz London School of Hygiene & Tropical Medicine (LSHTM), w którym opisano zależność ograniczenia reklam niezdrowego jedzenia i jej skutków na przypadki otyłości, cukrzycy i układu krążenia.
Analizując, co konsumenci kupują podczas swoich cotygodniowych zakupów w sklepach spożywczych za pomocą ankiet i porównując trendy w Londynie z kontrolną grupą gospodarstw domowych poza Londynem, gdzie nie było ograniczeń dotyczących reklamy, naukowcy byli w stanie ocenić wpływ polityki na zdrowie ludzi i służbę zdrowia.

Jak wykazała analiza, polityka nakazująca zakaz reklamowania jedzenia typu fast food, która obowiązuje od 2019 roku, bezpośrednio doprowadziła do 94 867 mniej przypadków otyłości niż oczekiwano (spadek o 4,8%), 2857 mniej przypadków cukrzycy i 1915 mniej przypadków chorób układu krążenia.

Redukcja reklam miała największy wpływ na zdrowie ludzi z uboższych obszarów, zmniejszając w ten sposób poziom nierówności zdrowotnych w Londynie.